Builders gantry hoist

بالابر ساختمانی

مجموعه سهند ابزار بالابر ساختمانی را در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می نماید.بالابر ساختمانی به منظور تسهیل در جابجایی بار و مصالح به کار می رود. این ابزار بیشترین کاردبرد را در صنعت ساختمان سازی و حفاری دارد.

قیمت بالابر ساختمانی و عوامل موثر بر آن

قیمت بالابر ساختمانی با ظرفیت حمل بار و کیفیت قطعات رابطه مستقیم دارد. هر چه ظرفیت حمل بار بیشتر باشد قیمت هم بیشتر می شود. ظرفیت های اسمی 350، 400، 500، 750 و 1000 کیلوگرمی، متداول ترین ظرفیت حمل بار در بازار است. الگوی طراحی و انتخاب قطعات بالابر ساختمانی بر اساس ظرفیت آن تعیین می شود. بر همین اساس تجهیزات به کار رفته، مباحث ایمنی و قیمت تمام شده تفاوت معناداری پیدا می کند. قیمت نهایی به کیفیت  قطعات اصلی بالابر ساختمانی بسیار وابسته است. این قطعات عبارتند از:

1- وزن شاسی یا بدنه 
2- الکتروموتور
3- گیربکس حلزونی
4- کلید اهرمی یا کلید کنترل موتور
5- طول و کیفیت سیم بکسل

بالابر ساختمانی تا ظرفیت حمل بار 400 کیلوگرم به الکتروموتور تک فاز مجهز می شود. اما ظرفیت های بالاتر حتما نیاز به الکتروموتور سه فاز دارند. بر اساس یک حساب سر انگشتی بالابر سه فاز قیمت بین 3 تا 5 برابر بالابر تک فاز دارد. در حال حاضر بالابر های مجموعه سهند ابزار در ظرفیت 350، 400 و 500 کیلوگرمی طراحی و تولید می شوند.

جدول مقایسه تجهیزات اصلی در انواع بالابر ساختمانی

جهت مشاهده کامل جدول در موبایل، به حالت افقی تغییر وضعیت دهید.

ظرفیت حمل نوع الکتروموتور مدل شاسی مدل گیربکس ظرفیت قرقره نوع سیم بکسل
350 تک فاز 2 یا 3 اسب شاسی B , C VF86 40 متر 7لا تابیده/نتاب شماره 8
400 تک فاز 3 اسب شاسی B VF86 40 متر 7لا تابیده/نتاب شماره 8
500 سه فاز 5 اسب شاسی A VF110 سفارشی 7 لا نتاب شماره 8
750 سه فاز 7.5 اسب سفارشی VF130 سفارشی نتاب شماره 10
1000 سه فاز 10 اسب سفارشی VF150 سفارشی نتاب شماره 10
سیم بکسل بالابر ساختمانی
کالسکه یا باکس

قطعات اصلی بالابر ساختمانی

در این قسمت می توانید با کلیک بر روی نشانه گرها با انواع الکتروموتور، گیربکس حلزونی، کلید اهرمی، سیم بکسل و قرقره آشنا شوید.
کلید بالابر ساختمانی

کلید اهرمی بالابر ساختمانی

کلید اهرمی بالابر ساختمانی به منظور تغییر جهت و کنترل چپگرد و راست گرد به کار می رود.در بالابر ساختمانی سهند، کلید بالابر پویان و پویا ساخت اصفهان و از بهترین نمونه های موجود در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد.
برو به توضیحات کلید
گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی از نوع حلزونی انتخاب می شود. گیربکس های حلزونی تیپ و سایز متفاوتی دارد. عموما در بالابر ساختمانی از گیربکس حلزونی تیپ VF سایز 86 و 110 استفاده می شود. در بالابر ساختمای سهند بهترین برند های گیربکس حلزونی ساخت اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد.
برو به توضیحات گیربکس
الکتروموتور بارلی

الکتروموتور

الکتروموتور بالابر ساختمانی مهم ترین و گران قیمت ترین قطعه محسوب می شود. الکتروموتور در بالابر ساختمانی سهند تنوع بی نظیری دارد و بر اساس کارکرد و ظرفیت بالابر انتخاب می شود.
برو به توضیحات الکتروموتور
قرقره بالابر ساختمانی

قرقره و سیم بکسل

در بالابر ساختمانی قرقره ظرفیت بالاتری از طول سیم بکسل باید داشته باشد تا در زمان باز و یا بسته شدن سیم از قرقره بیرون نزند . هرچه ظرفیت و توان الکتروموتور بیشتر باشد می توان از قرقره های بزرگ تر و سیم بکسل بلند تر استفاده کرد.
برو به توضیحات قرقره و سیم بکسل

بدنه و کالسکه بالابر ساختمانی

کالسکه در بالابر ساختمانی از قطعات اصلی محافظت می کند.استحکام و ضخامت مناسب پروفیل به کار رفته از مهمترین ویژگی های کالسکه است.کالسکه حتما باید دارای محافظ تسمه باشد. در هر سه مدل کالسکه سهند ابزار محافظ باران و محافظ تسمه تعبیه شده است. کالسکه بر روی پایه ها سوار می شود.
برو به توضیحات بدنه بالابر
بارانی-محافظ-تسمه

شاسی و کالسکه بالابر ساختمانی سهند

شاسی بالابر ساختمانی سهند در سه مدل برای ظرفیت های 500 کیلوگرم، 400 کیلوگرم و کمتر از 250 کیلوگرم طراحی شده است.
در سایز بزرگ علاوه بر بزرگتر بودن ابعاد، ضخامت پایه ها نیز بیشتر است. اما تفاوت در پایه های 400 و 250 کیلوگرمی در ضخامت و گوشت پایه ها است. در کد گذاری بالابر ها شاسی فوق سنگین 500 کیلویی با حرف انگلیسی A، شاسی سنگین بالابر 400 کیلویی با حرف B و شاسی سبک بالابر 250 کیلویی با حرف C مشخص می شود.

520-480-شاسی-بالابر-ساختمانی

مدل A

 

کالسکه بالابر ساختمانی فوق سنگین سهند مخصوص بالابر سه فاز 500 کیلویی با گیربکس حلزونی VF110

الکتروالکتروموتور چینی بارلیالکتروموتور چینی بارلیموتور چینی بارلیالکتروموتور چینی بارلی

مدل B

کالسکه سنگین سهند مدل B

مناسب بالابر ساختمانی تک فاز 350 و 400 کیلوگرم با گیربکس حلزونی VF86

شاسی-بالابر-ساختمانی-250-کیلویی

مدل C

کالسکه بالابر ساختمانی سهند مدل C با کالسکه نبشی مناسب بالابر با ظرفیت 250 کیلوگرم

مقایسه کالسکه های مدل B ,A و C

جهت مشاهده کامل جدول در موبایل، به حالت افقی تغییر وضعیت دهید.

ظرفیت حمل وزن کالسکه محافظ نوع بلبرینگ جنس
500 کیلو دارد پروفیل
400 کیلو دارد پروفیل
250 کیلو دارد نبشی

ابعاد شاسی بالابر ساختمانی سهند

شاسی یا بدنه بالابر ساختمانی

جهت مشاهده کامل جدول در موبایل، به حالت افقی تغییر وضعیت دهید.

ظرفیت حمل A B C D E ضخامت پایه
500 کیلو
400 کیلو
250 کیلو

الکتروموتور بالابر ساختمانی

الکتروموتور بالابر ساختمانی دستگاهی است که نیروی الکتریکی را دریافت می کند و آن را به قدرت مکانیکی تبدیلی می کند. الکتروموتور بالابر ساختمانی می تواند تک فاز و یا سه فاز انتخاب شود. به دلیل در دسترس بودن برق تک فاز، الکتروموتور های تک فاز با استقبال بیشتری مواجه می شوند.

مشخصات اسمی الکتروموتور های بالابر ساختمانی تک فاز تقریبا مشابه یکدیگر است. همگی  2.2 کیلو وات توان الکتریکی دریافت می کنند و نزدیک به سه اسب بخار قدرت مکانیکی تولید می کنند. دارای خازن راه انداز بوده و به صورت اسمی مناسب برای کار دائم(S1) هستند.

 الکتروموتور سه اسب بخار با دو سرعت 1400 دور در دقیقه و 3000 دور در دقیقه در بازار موجود است. دقت کنید الکتروموتور 3 اسب با قدرت 1400 دور در دقیقه از قدرت بیشتری برخوردار است و گزینه مناسب تری برای بالابر ساختمانی است.

تفاوت الکتروموتور های 3 اسب در مواردی همچون حداکثر جریان مجاز، IP یا محافظت در مقابل ورود ذرات غبار و آب، نوع سیم بندی و یا مقدار مس به کار رفته در سیم پیچ است. همین عوامل بر روی کیفیت و قیمت نهایی الکتروموتور تاثیر گذار است.

مقایسه مشخصات الکتروموتور تک فاز بالابر سهند

جهت مشاهده کامل جدول در موبایل، به حالت افقی تغییر وضعیت دهید.

برند الکتروموتورقدرت الکتروموتورحداکثر آمپرکیفیتدرجه IPمهم ترین ویژگی 
مهر ژن / ایرانتک فاز /3 اسب16بالا54دارای 6 ماه گارانتی
الکترو آسیا/ایرانتک فاز /3 اسب15عالی54طرح الکو یوگوسلاوی
بارلی /چینتک فاز /3 اسب17.8بالا5448 کیلوگرمی
تاپ ایتال /چینتک فاز /3 اسب17.01عالی55درجه یک و مورد تایید اتحادیه اروپا
RMP لیون / چینتک فاز /3 اسب19خوب54
استریم/ چینتک فاز /3 اسب17.8خوب54

گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی  از نوع حلزونی  (worm gearbox) در تیپ VF انتخاب می شود. در تیپ VF شفت الکتروموتور به کمک تسمه پولی،کلاچ و کوپلینگ به الکتروموتور متصل می شود.  گیربکس های حلزونی ساده ترین ساختار را داشته و تنها دو دنده دارند به همین دلیل قیمتشان بسیار مناسب است. گیربکس حلزونی VF در سایز و ضریب تبدیل مختلفی تولید می شود. همانطور که اشاره شد سایز 86 آن مناسب بالابر ساختمانی با الکتروموتور 3 اسب است و بیشترین کاربرد را دارد. ضریب تبدیل 50 برای استفاده در بالابر ساختمانی بیشترین کاربرد را دارد زیرا در گیربکس هایی که ضریب تبدیل بین 30 تا 80 باشد خاصیت برگشت ناپذیری داریم و این مهم ترین علت استفاده از این نوع گیربکس در بالابر ساختمانی است. اگر دنده ها به مرور زمان دچار تیزشدگی یا رد کنندگی شود و یا گیربکس صدای نامتعارفی داشته باشد به این معناست که عمر آن به پایان رسیده و باید قطعات مصرفی و یا به طور کلی گیربکس تعویض شود.

 

گیربکس-حلزونی-1
نمای داخلی گیربکس حلزونی

ماردون یا مارپیچ  یکی از دنده هاست که به صورت محور قرار می گیرد و از جنس فولاد است. قدرت الکتروموتور شفت ورودی را به حرکت در می آورد. با انتقال نیرو به دنده دوم از سرعت آن کاسته شده و شفت خروجی گیربکس با قدرت بیشتر به حرکت در می آید. دنده دوم به دلیل فشار بیشتری که بر روی آن است از آلیاژ فسفر معروف به برنج ساخته می شود. دنده های برنجی در مقابل خردشوندگی مقاومت بالایی دارند.  فاکتور های اصلی در انتخاب گیربکس حلزونی سری VF عبارتند از:
1 – ضریب تبدیل
2 – جنس دنده
3 – جنس بدنه
4 – راندمان

در بالابر ساختمانی سهند از برند های گیربکس حلزونی ساخت اصفهان با بالاترین کیفیت بهره برده ایم. گیربکس حلزونی مارال محصول مجموعه سهند است که با توجه به نیاز های موجود در بازار به صورت تخصصی توسط تیم سهند ابزار در اصفهان تولید می شود. در تولیدات بالابر سهند انواع گیربکس حلزونی با کیفیت بالا عرضه می گردد. در ادامه پر فروش ترین های گیربکس حلزونی را مشاهده می کنید.

کلید بالابر ساختمانی

کلید بالابر ساختمانی  در مسیر انتقال انرژی الکتریکی به موتور قرار می گیرد و امکان کنترل جهت حرکت موتور الکتریکی را فراهم می آورد.
به طور کلی برای راه اندازی تمام موتور های الکتریکی از مدار فرمان و قدرت استفاده می شود، کلید بالابر ساختمانی یک جایگزین آسان، ارزان، ایمن و کاربردی به جای استفاده از کنتاکتور ها، رله ها و کلید های تابلو های برق صنعتی است.

وظایف کلید بالابر ساختمانی عبارتند از:
1- قطع و وصل جریان برق
2- چپگرد و راستگرد نمودن جهت حرکت الکتروموتور

کلید بالابر ساختمانی به صورت های مختلفی دسته بندی می شود. بر اساس ساختار به دو دسته اهرمی و کنترل از راه  دور . بر اساس نوع فاز الکتروموتور به دو دسته تک فاز و سه فاز. بر اساس آمپر عبوری به 16 آمپر، 25 و 40 آمپر. بر اساس جنس بدنه به دو نوع چدنی و عایق فایبرگلاس.

متداول ترین نوع کلید بالابر ساختمانی ، اهرمی 25 آمپر سه فاز است. این کلید به صورت مشترک بین الکتروموتور های تک فاز و سه فاز (تا پنج اسب) به کار می رود. قیمت مناسب و طول عمر بالایی دارد. باید دقت داشته باشید که نحوه سیم بندی در الکتروموتور تک فاز و سه فاز متفاوت است. در انتخاب کلید اهرمی بالابر ساختمانی باید به مرغوبیت کنتاکت و قاب کلید اهمیت داد.

قیمت کلید اهرمی بالابر ساختمانی به کیفیت کنتاکت و مرغوبیت جنس قاب آن بستگی دارد. کلید با قاب فایبرگلاس عایق است و به لحاظ ایمنی مطمئن تر است. اما باید دقت داشت بر روی قاب کلید ترک خوردگی و شکستگی وجود نداشته باشد. قاب های چدنی استحکام بیشتری دارند اما ازآنجا که هادی برق هستند باید مراقب باشیم سرسیم ها بیرون نزده باشد. برای بالا بردن عمر کنتاکت ها بهتر است در تغییر جهت از راستگرد به چپ گرد 5 ثانیه وقفه وجود داشته باشد.

کلید اهرمی بالابر ساختمانی پویا
کلید بالابر ساختمانی پویان

قرقره و سیم بکسل بالابر ساختمانی

قرقره و سیم بکسل بالابر ساختمانی بر اساس ظرفیت بالابر انتخاب می شود. در بالابر 300 کیلوگرم و 400 کیلوگرم قرقره سایز معمولی دارد دارد و تا 40 متر سیم بکسل شماره 8 را به صورت ایمن می توانیم به دور آن بتابانیم. اما به طور استاندارد 25 متر سیم به دور قرقره تابیده می شود و مقداری از ظرفیت آن را خالی می گذارند. این کار مانع از بیرون افتادن سیم بکسل و بروز حادثه می شود. در بالابر ساختمانی با ظرفیت بالاتر، قرقره نیز در سایز بزرگتری ساخته می شود. 

سیم بکسل 7 لا شماره 8 در دو نوع نتاب و تابیده مورد استفاده قرار می گیرد. بالابر ساختمانی تابیده مغزی کنف دارد و با پیچیدن به دور قرقره تاب بر نمیدارد اما سیم بکسل 7 لا نتاب در مغزی آن فولاد به کار رفته است.

وقتی بار سنگین است و یا ارتفاع زیاد است باید از سیم بکسل تابیده استفاده کنیم. زیرا بار در هنگام جابجایی نمی چرخد . گشتاور حاصل از چرخش بار خطرناک بوده و منجر به ایجاد حادثه می شود.

 

سیم بکسل بالابر ساختمانی

نصب و راه اندازی بالابر ساختمانی

گام نخست

نصب بازو بر روی پایه

بدنه بالابر ساختمانی چهار پایه دارد. دوپایه کوچک بازو نام دارد در این مرحله بازو ها بر روی پایه به کمک پیچ های بلند نصب می شود.
سپس پایه و بازو را در فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید تا اماده نصب ریل شود.

نصب بازو بر روی پایه
گام دوم

نصب ریل بر روی پایه ها 

ریل بالابر ساختمانی یک سر باز و یک سر بسته دارد. سر بسته آن به سمت لبه پشت بام ، که بار و مصالح بالاکشیده می شود قرار می گیرد.
ابتدا ریل را از لابلای پایه و بازو ها عبور می دهیم. سپس به کمک 8 عدد پیچ کرپی U شکل در محل خود محکم می شوند.

گام سوم

برگرداندن شاسی

شاسی بالابر ساختمانی وزن زیادی دارد در به منظور برگرداندن و استقرار آن در محل مناسب به چند نفر نیرو نیاز هست.
پس از استقرار در مخل مورد نظر و قبل از نصب کالسکه پایه بالابر را به اندازه کافی سنگین کنید. در بالابر هایی که به منظور حمل بار بیشتر از 400 کیلوگرم به کار گرفته می شوند توصیه می شود پایه بالابر به اسکلت ساختمان جوش داده شود. 

برگرداندن بدنه بالابر ساختمانی
گام چهارم

قرار دادن کالسکه درون ریل  

پس از اطمینان از محکم بودن پایه به کمک چند نفر کالسکه را بلند کرده و درون ریل قرار دهید. 
مطمئن شوید بلبرینگ های کالسکه به درستی کار می کنند و کالسکه حرکت روانی داخل ریل دارد.

قرار دادن کالسکه درون ریل
گام پنجم

بستن انتهای ریل و اتصال بالابر به برق

گفتیم ریل بالابر ساختمانی سک سر باز و یک سر بسته دارد. بعد از قرار گرفتن کالسکه درون ریل ، بهتر است با میلگرد انتهای ریل بسته شود.
پس از استقرار بالابر ساختمانی نوبت به اتصال بالابر به برق می شود.بهتر است فاصله بالابر تا کنتور بیشتر از 35 متر نباشدتا الکتروموتور در راه اندازی با مشکلی مواجه نشود.

اما به طور کلی در فاصله های کمتر از 15 متر کابل 2 در 2.5 ، برای فاصله های بین 15 تا 35 متر کابل های 2 در 4 و برای فاصله های بیشتر از این مقدار کابل 2 در 6 بهتر است به کار رود.

بستن انتهای ریل بالابر ساختمانی

نمایش دادن همه 7 نتیجه

نمایش 9 24 36

بالابر ساختمانی الکو آسیا سهند

تماس جهت اطلاع از قیمت، مشاوره فنی و خرید سهند بالابر تولید کننده و عرضه کننده انواع بالابر ساختمانی با بهترین

بالابر ساختمانی تک فاز ۴۰۰ کیلویی

تماس جهت اطلاع از قیمت، مشاوره فنی و خرید سهند بالابر تولید کننده و عرضه کننده انواع بالابر ساختمانی با بهترین

بالابر ساختمانی تک فاز با موتور چینی

تماس جهت اطلاع از قیمت، مشاوره فنی و خرید سهند بالابر تولید کننده و عرضه کننده انواع بالابر ساختمانی با بهترین

بالابر ساختمانی تک فاز مهر ژن تبریز پرفروش ترین

تماس جهت اطلاع از قیمت، مشاوره فنی و خرید سهند بالابر تولید کننده و عرضه کننده انواع بالابر ساختمانی با بهترین

بالابر ساختمانی سبک با شاسی نبشی

تماس جهت اطلاع از قیمت، مشاوره فنی و خرید سهند بالابر تولید کننده و عرضه کننده انواع بالابر ساختمانی با بهترین

بالابر ساختمانی سه فاز ۵۰۰ Kgr

تماس جهت اطلاع از قیمت، مشاوره فنی و خرید سهند بالابر تولید کننده و عرضه کننده انواع بالابر ساختمانی با بهترین

بهترین بالابر ساختمانی تک فاز سهند با موتور TOPITAL

بهترین بالابر ساختمانی تک فاز سهند با موتور TOPITAL در دسته بالابر تک فاز است. بالابر ساختمانی سهند سری 14 دارای ضمانت نامه کتبی بوده و بالاترین درجه حفاظت الکتروموتور را داشته و در طراحی آن از با کیفیت ترین نمونه های گیربکس حلزونی ساخت اصفهان استفاده شده است. شاسی بالابر حمل مصالح TOPITAL از لوله های سنگین شماره 6 با ضخامت 2.5 میلیمتر ساخته شده اند و کالسکه تجهیزات آن پروفیلی است که استحکام بالایی دارد.