بدنه و شاسی متعلقات, محصولات

بدنه بالابر ساختمانی ۳۵۰ کیلوگرمی

بدنه بالابر ساختمانی با نام شاسی بالابر نیز شناخته می شود. تصور نداشتن شاسی در بالابر، تقریبا شبیه نداشتن استخوان در بدن انسان است. بالابر بدون شاسی سرپا نمی شود،سر و شکل پیدا نمی کند. انتخاب بدنه بالابر با حداکثر میزان باری که بالابر باید حمل کند ارتباط مستقیم دارد. بالابر ها عموما در وزن های 350 کیلوگرمی، 500 کیلوگرمی، 750 کیلوگرمی، 1 تن و 3 تن طراحی می شوند. در این میان، تنها بالابر های 350 کیلوگرمی با موتور های تکفاز امکان استفاده از برق شهری را دارند و سایر موارد از برق سه فاز استفاده می کنند. بالابر تک فاز چون با برق شهر می تواند انرژی موتور را تامین کند بسیار بیشتر مورد استقبال مشتریان و کاربران است. به همین دلیل شاسی بالابر مورد بررسی ما هم در این مطلب، شاسی بالابر ساختمانی 350 کیلوگرمی است. شاسی بالابر از چند بخش مجزا ساخته می شود: دو عدد پایه دو عدد بازو کالسکه (باکس) ریل قرقره پیچ و کرپی

پایه

بدنه بالابر ساختمانی دو پایه اصلی دارد که ارتفاع آن تقریبا 2 متر و 30 سانتی متر و فاصله دو سر پایه از یکدیگر در حدود 1.5 متر است. این اندازه از میانگین قد کاربر بلند تر در نظر گرفته شده است تا فضای بیشتری دراختیار کاربر ضمن جابجایی بار قرار دهد. اما آنچه از ارتفاع پایه ها مهم تر است ضخامت و جنس آن است. بهتر است پایه های بالابر از لوله گازی شماره 6 با ضخامت 2.5 میلیمتر انتخاب شود. باید دقت داشت ضخامت و یا به اصطلاح گوشت پایه ها بسیار در استحکام آن موثرتر از شماره لوله است. ممکن است لوله با شماره های بالاتر به کار رفته باشد اما ضخامت پایین از استقامت آن بکاهد. پایه های نازک به سرعت تغییر شکل می دهند و با دفرم شدن تراز بالابر را بر هم میزنند و خطر آفرین هستند.

بازو

در بدنه بالابر ساختمانی 350 کیلوگرمی از دو بازو به منظور توزیع وزن بار و حفط تعادل کمک گرفته می شود. بازو در بدنه بالابر ساختمانی 350 کیلوگرمی از لوله گازی 5 با ضخامت گوشته 2.5 میلیمتر ساخته می شود. با توجه به توضیحاتی که در مورد پایه ها داده شد نباید ضخامت گوشت آن کمتر از 2 میلیمتر باشد.

ریل

پایه ها و بازوها توسط 8 پیچ کرپی U شکل به ریل متصل می شوند. هر پایه و یا بازو با دو پیچ کرپی به دو سمت ریل متصل می شود.(پایه ها از سمت دیگر با پیچ شماره 10، 3 سانتی به یکدیگر مرتبط می شود). علاوه بر اینکه محل اتصال پایه و بازوها به ریل اهمیت بالایی دارد انتخاب طول ریل با وزن مناسب یک نکته اساسی است. ریل در شاسی سهند از نوع ناودانی با طول 3 متر و وزنی در حدود 30 کیلوگرم می باشد. به طور مثال اگر طول ریل کوتاه باشد بار ضمن حمل با بدنه ساختمان برخورد می کند. در صورت عدم تعادل خطر سقوط بوجود می آید به همین ترتیب اگر طول ریل بلندتر از حد استاندارد باشد باز هم خطرات ناشی از اهرم شدن ریل و خطر سقوط وجود دارد.

کالسکه

کالسکه، وینچ و یا باکس در بدنه بالابر ساختمانی محل نصب موتور، گیربکس، کلید برق و قرقره است. کالسکه از آهن سنگین و در دو نوع پروفیلی و ناودانی تولید می شود. کالسکه های پروفیلی در مقایسه با نوع ناودانی بسیار استقامت بالاتری دارد. از آنجا که کالسکه و یا جعبه نگهدارنده در شاسی محل قرارگیری قطعات حساس و ارزشمند بالابر است استفاده از پروفیل امنیت بالاتری دارد. بعد از نصب پایه، بازو و ریل و سرپاکردن آن، شاسی آماده نصب کالسکه بر روی ریل می شود.

قرقره

قرقره در بالابر ساختمانی علاوه بر اینکه متناسب با ظرفیت بالابر انتخاب می شود به طول و جنس سیم بکسل ارتباط دارد. در بالابر ساختمانی سهند قرقره ها با ظرفیت 40 متر سیم بکسل طراحی می شود. اما عموما بین 20 تا 30 متر سیم بکسل به دور قرقره ها تابیده می شود. چنانچه طول سیم بکسل از ظرفیت قرقره بیشتر باشد ممکن است سیم بیرون بیفتد و با تابیده شدن به دور قرقره باعث ایجاد حادثه شود.

چرا رنگ آبی نیسانی؟

درشاسی بالابر سهند تمامی اجرا با رنگ آبی نیسانی درجه 1 پوشیده شده است رنگ ابی نیسانی صنعتی در مقابل نور افتاب کمتر کیفیت خود را است دست می دهد. آلودگی و کثیفی های ضمن کار را کمترنشان می دهد. و علاوه بر زیبایی بصری در مقابل رطوبت هوا مقاوم است.

قیمت و خرید شاسی بالابر ساختمانی سهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.